W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Sąd Rejonowy
w Legionowie
 http://www.bip.gov.pl/

Składanie pism drogą elektroniczną

WAŻNY KOMUNIKAT

Możliwość wnoszenia pism w formie dokumentów elektronicznych do Sądu Rejonowego w Legionowie dotyczy wyłącznie składania pism w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego (ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Dz. U. 2018.2096 j.t.),tj. skarg lub wniosków oraz wniosków o udostępnienie informacji publicznej w trybie ustawy z 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2019.1429).
Taka forma nie dotyczy pism procesowych, w tym m.in. pozwów, wniosków i wszelkich innych pism składanych do prowadzonych postępowań sądowych. Pisma dotyczące spraw sądowych, powinny zostać złożone w formie tradycyjnej - papierowej. Można nadesłać je do sądu za pośrednictwem operatora pocztowego, ewentualnie złożyć osobiście w Biurze Podawczym  w budynku sądu. Złożenie pisma do sprawy sądowej w formie elektronicznej nie wywołuje skutków prawnych (dotyczy to także skanów pism przesłanych drogą elektroniczną).  

Jak wskazał Sąd Najwyższy  w uzasadnieniu postanowienia  sygn. III CZ 427/22 "przesłanie pisma do sądu mailem czy też za pośrednictwem platformy e-PUAP nie wywołuje skutków procesowych  i nie wymaga podjęcia przez sąd czynności o charakterze faktycznym (wydrukowanie załącznika do maila) i procesowym (np. wezwania do podpisania wydruku, a szerzej - usunięcia jego braków formalnych jako pisma procesowego, którym nie jest)."

Powiadom znajomego