Składanie pism drogą elektroniczną
WAŻNY KOMUNIKAT
Możliwość wnoszenia pism w formie dokumentów elektronicznych do Sądu Rejonowego w Legionowie dotyczy wyłącznie składania pism w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego (ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Dz. U. 2018.2096 j.t.),tj. skarg lub wniosków oraz wniosków o udostępnienie informacji publicznej w trybie ustawy z 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2019.1429).
Taka forma nie dotyczy pism procesowych, w tym m.in. pozwów, wniosków i wszelkich innych pism składanych do prowadzonych postępowań sądowych. Pisma dotyczące spraw sądowych, powinny zostać złożone w formie tradycyjnej - papierowej. Można nadesłać je do sądu za pośrednictwem operatora pocztowego, ewentualnie złożyć osobiście w Biurze Podawczym w budynku sądu. Złożenie pisma do sprawy sądowej w formie elektronicznej nie wywołuje skutków prawnych (dotyczy to także skanów pism przesłanych drogą elektroniczną).
Jak wskazał Sąd Najwyższy w uzasadnieniu postanowienia sygn. III CZ 427/22 "przesłanie pisma do sądu mailem czy też za pośrednictwem platformy e-PUAP nie wywołuje skutków procesowych i nie wymaga podjęcia przez sąd czynności o charakterze faktycznym (wydrukowanie załącznika do maila) i procesowym (np. wezwania do podpisania wydruku, a szerzej - usunięcia jego braków formalnych jako pisma procesowego, którym nie jest)."